Главное содержание

fundusz

Zbliża się czas realizacji planów związanych z funduszem sołeckim na 2021 rok. W związku z tym przypominamy kilka istotnych punktów dotyczących realizacji funduszu, zawartych w regulaminie wydatkowania środków z funduszu sołeckiego.

1. Realizacja wydatków funduszu odbywa się w ramach kwot zawartych w uchwale budżetowej z uwzględnieniem klasyfikacji budżetowej, w oparciu o przedłożony i zaakceptowany wniosek.
2. Płatnikiem zobowiązań wynikających z realizacji funduszu jest Gmina Dydnia.
3. Obsługą merytoryczną zadań zajmują się pracownicy Urzędu Gminy w Dydni w porozumieniu z Sołtysami.
4. Zadania o wartości do 2 000 zł brutto są realizowane przez Sołtysa na podstawie jednorazowego pisemnego upoważnienia podpisanego przez Wójta i Skarbnika (lub osoby upoważnione).
5. Zakup towarów/usług o wartości powyżej 2 000 zł brutto następuje wyłącznie na podstawie zamówienia przygotowanego przez odpowiedzialnego merytorycznie pracownika urzędu.
6. Dokumenty księgowe potwierdzające poszczególne wydatki związane z realizacją funduszu sołeckiego, podpisane i opieczętowane przez Sołtysa, opisują pracownicy merytoryczni urzędu.
7. W przypadku zadań realizowanych przez Sołtysa, jest on zobowiązanych do dostarczenia dokumentów rozliczeniowych do Wójta Gminy Dydnia, niezwłocznie po ich wystawieniu, nie później niż 5 dni przed datą płatności. Wszelkie dokumenty rozliczeniowe powinny wpłynąć Urzędu Gminy najpóźniej do 20 grudnia danego roku rozliczeniowego. Dokument rozliczeniowy musi zostać zaakceptowany przez odpowiedzialnego merytorycznie pracownika urzędu.
8. Dokumenty rozliczeniowe zostają poddane kontroli merytorycznej oraz formalno-rachunkowej.
9. W trakcie roku budżetowego sołectwo może wnioskować do Wójta o zmianę zaplanowanych przedsięwzięć, jednak nie później niż do 31 października danego roku budżetowego.

0
0
0
s2sdefault