Nowoczesny e-Urząd – Rozwój e-Usług Publicznych dla mieszkańców i mieszkanek Gminy Dydnia
Gmina Dydnia otrzymała dofinansowanie z Unii Europejskiej na realizację zadania pn. Nowoczesny e-Urząd – Rozwój e-Usług Publicznych dla mieszkańców i mieszkanek Gminy Dydnia.
Przedmiotem projektu jest uruchomienie e-Usług publicznych na wysokim poziomie dojrzałości, dostępnych dla mieszkańców i mieszkanek, oraz osób prawnych z terenu Gminy Dydnia.
Projekt zakłada uruchomienie Platformy Projektowej, która umożliwi mieszkańcom Gminy dostęp do różnych usług publicznych w wersji cyfrowej. Dodatkowo, platforma ta pełnić będzie rolę monitorującą środowisko naturalne. Dzięki wykorzystaniu integracji z systemami krajowymi, możliwe będzie przekazania powiadomień o zagrożeniach, takich jak burze, czy podtopienia.
Grupa docelowa:
– obywatele/ki i mieszkańcy/nki, osoby te będą mogły skorzystać z nowych e-usług, co umożliwi im szybki i wygodny dostęp do niezbędnych informacji i usług bez konieczności wizyty w urzędzie. Ułatwi to załatwianie codziennych spraw poprzez wdrożenie e-usług na wysokim poziomie dojrzałości;
– przedsiębiorcy/czynie prowadzący działalność gospodarczą na terenie gminy Dydnia oraz instytucje– dzięki wprowadzeniu e-usług i pracy zdalnej, procesy biznesowe związane z urzędem będą bardziej efektywne i elastyczne. Firmy będą mogły łatwiej załatwić niezbędne formalności, składać wnioski i uzyskiwać niezbędne zezwolenia online, co przyspieszy i uprości pracę z urzędem;
– pracownicy/czki urzędu i jednostek podległych, którzy będą mieć możliwość pracy zdalnej. Dzięki odpowiednim narzędziom i systemom informatycznym będą mogli wykonywać swoje obowiązki z dowolnego miejsca, w sposób bezpieczny ze zwiększeniem elastyczności pracy i poprawy równowagi między życiem zawodowym i prywatnym co pozwoli na zwiększenie równości szans kobiet i mężczyzn na rynku pracy.
Cel projektu:
– zwiększenie dostępności usług Gminy Dydnia poprzez udostępnienie nowych procesów cyfrowych. Zwiększenie wydajności i efektywności oferowanych usług Urzędu poprzez zastosowanie wielu e-usług dostepnych 24/7 (7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę);
– zwiększenie efektywności e-Usługi publiczne przyczynią się do automatyzacji wielu procesów administracyjnych, eliminując zbędne procedury i ograniczając biurokrację i zużycie drogich materiałów biurowych – eksploatacyjnych;
– poprawa obsługi: e-Usługi usprawnią działanie administracji, skrócona zostanie ścieżka obiegu dokumentów, czas obsługi, oraz wyeliminowana zostanie konieczność wielokrotnych wizyt w urzędzie wpływająca negatywnie na zadowolenia mieszkańców;
– elektroniczne usługi publiczne umożliwią obywatelom monitorowanie postępów swoich spraw i dostęp do informacji publicznych. Zwiększy to przejrzystość i transparentność Gminy.
Efekty projektu: Uruchomienie nowych narzędzi, a także zakup specjalistycznego sprzętu IT wpłynie pozytywnie na cyberbezpieczeństwo Gminy, a co za tym idzie także jej mieszkańców.
Wartość projektu: 2 192 798,44 PLN
Wysokość wkładu z Funduszy Europejskich: 1 766 206,46 PLN
#FunduszeEuropejskie #FunduszeUE
83