Standardy ochrony małoletnich
Standardy ochrony małoletnich na terenie Urzędu Gminy Dydnia oraz podczas wydarzeń/wyjazdów organizowanych przez Urząd Gminy w Dydni
1. Twoje dobro i bezpieczeństwo, jako małoletniego są priorytetem wszelkich działań podejmowanych przez pracowników Urzędu Gminy Dydnia.
2. W naszym urzędzie obowiązują standardy ochrony małoletnich.
3. Jest to dokument stworzony do ochrony wszystkich dzieci przed krzywdzeniem.
4. Zawiera procedury i zasady, dzięki którym możesz czuć się bezpieczny!
5. Wskazuje jak reagować, kiedy jesteś świadkiem lub ofiarą przemocy ze strony rówieśników i osób dorosłych.
6. Pamiętaj nigdy nie jesteś sam!
7. Nie bój się i nie wstydź się prosić o pomoc. Każdy zasługuje na dobre traktowanie. Daj sobie szansę.
8. Nikt nie może Cię obrażać, przezywać, poniżać, wyśmiewać, szykanować.
9. Nikt nie może Cię dotykać, przytulać, głaskać bez Twojej zgody.
10. Nikt nie może cię bić, szarpać, kopać, popychać.
11. Nikomu nie wolno rozpowszechniać Twojego wizerunku bez Twojej zgody.
12. Wszystkich pracowników urzędu oraz radnych obowiązuje:
1) utrzymywanie profesjonalnej relacji z małoletnimi i reagowanie względem nich w sposób adekwatny do sytuacji i sprawiedliwy;
2) zachowanie cierpliwości i szacunku w komunikacji z małoletnimi, podkreślające zrozumienie dla uczuć przeżywanych przez nich, niewymuszające zwierzeń na siłę.
13. Standardem naszego urzędu jest tworzenie atmosfery, która promuje tolerancję, poczucie odpowiedzialności za zachowanie.
14. Pracowników urzędu obowiązuje równe traktowanie małoletnich bez względu na płeć, orientację seksualną, niepełnosprawność, status społeczny, kulturowy, religijny i światopogląd.
15. Personel może się z Tobą kontaktować wyłącznie w czasie swojej pracy i w związku z tą pracą.
16. W relacji z Tobą pracownicy nie mogą:
1) stosować przemocy w jakiejkolwiek formie, w tym stosować kar fizycznych, wykorzystywać relacji władzy lub przewagi fizycznej, zastraszać, przymuszać, grozić;
2) zawstydzać, upokarzać, lekceważyć i obrażać,
3) krzyczeć, wywoływać lęku,
4) ujawniać informacji wrażliwych (wizerunku, informacji o sytuacji rodzinnej, medycznej, prawnej, itp.),
5) utrwalać Twojego wizerunku (filmować, nagrywać głosu, fotografować) dla potrzeb prywatnych,
6) proponować alkoholu, wyrobów tytoniowych ani nielegalnych substancji psychoaktywnych, spożywać ich z Tobą, ani w Twojej obecności,
7) zapraszać do swojego miejsca zamieszkania.
17. Zachowanie pracowników łamiące ww. zasady powinieneś zgłosić rodzicowi, lub innej osobie dorosłej.
18. Jeśli doznajesz krzywdy ze strony rodzica lub innego członka rodziny nie wstydź się prosić o pomoc.
19. Pamiętaj masz wokół innych dorosłych, dla których jesteś ważny, którym możesz zaufać i powiedzieć o swoich problemach.
20. Jeśli sam doznajesz krzywdy lub jesteś świadkiem krzywdzenia to natychmiast powiedz o tym komuś dorosłemu.
TUTAJ ZNAJDZIESZ POМОС:
Telefon zaufania dla dzieci i młodzieży – 116 111
Dziecięcy telefon zaufania Rzecznika Praw Dziecka – 800 12 12 12
Całodobowa infolinia dla dzieci, młodzieży, rodziców oraz nauczycieli – 800 080 222
Całodobowa infolinia dla dzieci, młodzieży, rodziców i pedagogów „Pomagamy” – 800 800 605
Antydepresyjny Telefon Forum Przeciw Depresji – 22 594 91 00
Policyjny Telefon Zaufania – 800 120 226